Töissä

by Michael Tillman

Laitoin juuri äsken uuden vuoden tervehdykset työtovereilleni. Latasin verkkoon seuraavan  periodin lukujärjestykset. Jos kerran minun pitää välipäivät vääntää tahkoa, voin kai minä vähän ripotella myös suolaa.

Minä aloitan uuden  kurssin. uudessa opetussuunnitelmassa  on paljon uusia juttuja, joita  naiset ovat ministeriössä ja  koulutuskuntayhtymässä  miettineet. Erityisen  hyvin 50 vuotiaat naiset tuntuvat tietävän sen asian, mikä vähiten kiinnostaa 17 vuotiasta nuorta miestä.

Olin yhdessä bencmarking tilaisuudessa, jossa  minun oppilaitostani yritettiin sparrata tuleviin muutoksiin. Tilaisuus oli mielenkiintoinen 62 vuotiaan  seniilin   vanhan miehen näkökulmasta. Kaikki sparraajat olivat noin 40 -50  vuotiaita  naisia, jotka tekivät  lujaa  kasvatusuraa ja joiden kotona joku hissukka lataa vuorotellen astioita ja pyykkiä  kahteen koneeseen. Ja  kuulijatkin olivat  naisia. Melko moni oli liikkeellä myös ilman   vihkisormusta.

Ja minä en ymmärtänyt mistään yhtään mitään, sillä naiset puhuivat ihan outoa kieltä, josta en saanut mitään selvää.

” Yhteisessä tutkinnon osassa arvosana annetaan erikseen myös tutkinnon osan  osa-alueelta, mutta tutkintotodistukseen ja  todistukseen suoritetuista  tutkinnon osista merkitään kuitenkin vain yhteisen  tutkinnon osan  arvosana, joka muodostuu osa-alueiden  osaamisen  arvioinnin  yhdistelmänä ”

Minä teen  nämä  nämä työuran viimeiset pari vuotta niin hyvin kuin osaan ja sillä lailla  kun osaan. Katsotaan sitten, mihin se riittää. Mitään erityisen hyvää vuotta ei taida  seuraavastakaan tulla.

 

