Keskusta Indian Pale Ale

by Michael Tillman

”You know, Keskusta – beer is like making love in a canoe. It’s fucking close to water.”

Tämä uusi, eilen olutmaailmaan putkahtanut uusi ” panimo” , Keskusta, on kiihdyttänyt viimeisten vuosien aikana hölmöilyn saralla menoaan samalla tavalla kuin keskenkäynyt kilju insinööriopiskelijan mahassa vuoristoratavaunuaan.

Ensin kyseinen yhteiskunnallinen liike törmäili maakuntapolitiikassa niin paljon, että sai lopetettua sen AMK -koulutusohjelman, jossa olen elämäntyöni tehnyt. Huomenna pidän viimeisimmät luennot siinä laitoksessa. Sen koulutusohjelman viimeisille opiskelijoille. Huomenna, tiistaina, on aika jäähyväisluentojen. Takana on kaksikymmnetä vuotta upeaa aikaa siinä porukassa.

Ajoitus on mahtava. Nyt kyseinen jengi vie minulta keskioluen pois rakkaasta supermarketistani. Olen otettu. Tämän kaltainen yhtensattuma ei voi johtua mistään muusta, kuin siitä, että olen kyseisen jengin erityishuomion kohteena.

Olen koko päivän miettinyt kuumeisesti, mitä he vievät minulta seuraavaksi ? Olen varuillani. Olen ärsyyntynyt satakuntalainen ja hyvin ahtaalle ajettu.

Uskon puolueen seuraavaksi hyökkäävän golf-harrastukseni kimppuun. Tekosyynä he ehkä käyttävät Ukrainan kriisiä ja sitä, että golf-kentät vievät tuhottomasti hyvää laidunmaata ja tuorerehun tekoon soveliasta nurmea. Todellinen syy on kuitenkin allekirjoittaneen kimppuun hyökkääminen. Siitä olen ihan varma.

Ystävät ja lukijat ! Hellikää minua ! Pitäkää minusta kiinni ! Lohduttakaa minua ! Järjestäkää minulle 10 viikon kuluttua tukipalveluja ja hellyyttä. Varjelkaa ja valistakaa minua. Älkää päästäkö minua vihreiden telttojen luo!

