Minä olen miettinyt …….

by Michael Tillman

Niin….. olen miettinyt sitä, että Jenni Haukio on ihana ja Sauli Niinistö on  suosionsa huipulla. Kansakunnalla on tyylikäs ja oivallinen keulapari, joka toistaiseksi on  selvittänyt hienosti toimensa ja edustuksensa. Maa taiteilee  eurooppalaisen unionin  ja menneisyytensä välissä  ja tekee oivallisia  hovikumarruksia  oikealle ja vasemmalle. Näyttää jopa siltä, että lopulta myös uskallamme tiukan paikan tullessa kumartaa myös  itsellemme. Sellaistakin harvinaisuutta ja rohkeutta on  ilmassa.

Mutta olen miettinyt sitä, millainen elämämme olisi, jos Sauli Niinistö olisi hävinnyt  presidentin vallit. Hänen  kilpakumppaninsa  kalkkiviivoilta olisi tullut ja riipaissut  ohi Saulista.

Näen lievää vakavampaa komiikkaa  siinä, että  kansakunta  sydän syrjällään ensin odottaisi  presidentille  kutsua Moskovaan, sitten  jännäisi, lähtisikö puoliso  mukaan ja ja kun kutsu viimein tulisi ja lähtö koittaisi, millaisen selfie – jatkovarren avulla  Vladimir  presidentti Haavistoa  kättelisi ?

Ehkä Vladimir olisi hyvinkin  höveli, kun hänellä nykyään on kovasti heikosti  kavereita ja  ihan saavin pohjia  jo kallistamalla  kaavitaan , kun  Pohjois- Korean päämies tulee vierailulle, jos sattuu uskaltamaan pois omasta maastaan .

Semmoisia  minä mietin. Ja ihmettelen, olenko terve,  kun päänuppi tuottaa tuommoisia  juttuja

