Liikkeellä…….

by Michael Tillman

Pahoittelen sitä, että  täällä  blogissa on ollut hiljaista. Syy on yksinkertainen;   elämä ei ole ollut hiljaista viime päivinä. Eikä se ole  tulevinakaan  päivinä sitä.  Tunnen eläväni  hektistä elämää.

Tänään ajoin  autoa 660 km.

Sen lisäksi kävin  laittamassa  illalla anopin ja appiukon haudat, söin Pihtiputaalla  lounasta ,  noudin Kivijärveltä  muovikassillisen  kirjallisuutta ja silitin sekarotuista koiraa lähellä Pielaveden  rajaa. Asfaltointityömaan  liikennevaloissa  tieturva 1  – kortin omaava  neitokainen hymyili minulle  riettaasti ja työnsi  puskureitaan esille.

Ja kaiken  kruunasi se, että SIWA- liikkeeseen oli tullut  minulle  Englannista paketti. Paketti, joka sisälsi  odotetun ja  hienon  grafiitti- varren  Taylor -Made  mailaani. Siitä syystä  olen pakotettu muuttamaan käsitystäni ko.  kauppaliikkeestä. Minusta se on viehättävä ja ihana liike.

Mutta muuten ajatukseni ovat olleet  viikonlopussa.  Olen vahvan fiksaation vallassa. Muistelen luokkakokouksen  tunnelmia, ihmisten puheita ja   äänien  sorinaa. Edelleen aistin  lämpöä ja  läheisyyttä ihmisistä, joita  olen  nähnyt  viimeksi  40 vuotta sitten ja nyt sitten taas.

Ennen  viikonloppua mietin sitä, mitä muut minusta ajattelevat, kun  kohtaamme. Nyt ajattelen sitä, miten hölmö minä olin ja miten monta minuuttia tuhlasin varauksellisuuteen ja epäröintiin.  Nyt olen miettinyt sitäkin, että  viikonlopun aikana  tavan takaan törmäsin tilanteisiin, jossa toisilleen vieraat henkilöt  antoivat  arvokkaita asioita toisilleen. Tuntematon mies   opetti minut näkemään virheeni  omassa  golf-lyönnissäni. Ystäväni sai   hienon lahjan.

Kummallinen  viikonloppu, kummallinen  viikko, kummallinen elämä.

I’m selfish, impatient, and a little insecure.

I make mistakes, I’m out of control, and at times hard to handle.

But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best.

MARILYN MONROE  ,  kesäkuun  tyttö

