Pitäisikö vaihtaa pääainetta ???

by Michael Tillman

Helsingissä  käydään käräjiä paria nuorta  vastaan siitä syystä, että  toista on kiusattu koulussa ja  toinen vihaa humanisteja. Ja siitä he ovat sitten suivaantuneet niin, että ovat  ryhtyneet suunnittelemaan joukkoteurastusta. Asia liippaa  aika läheltä.

Tiedoitusvälineissä  on esiintynyt  varmaa tietoa myös  siitä, että  esim. Suomi – Ranska  jalkapallo-ottelu viime syksynä olisi ollut heidän potentiaalinen  iskukohteensa.

https://tillmanni.wordpress.com/2013/09/07/6387/

Minäkin siellä olin katsomassa ja hurraamassa poikani kanssa. Tykkäsin tunnelmasta kovasti.  Tykkäsin, kun en tiennyt, että  olen mahdollisesti  tappolistalla.

No, olen minä  muutenkin  sekaantunut  tähän asiaan ja  olen mahdollinen  uhri  toisellakin tavalla.

Tämä humanisteja vihaava syytetty on nimittäin opiskellut Joensuussa sosiologiaa Itä – Suomen yliopistossa. Olemme olleet  varmasti  samoissa tenteissä  ajatuksiamme   kirjoittamassa.  Vilpoinen olo  menee selkäpiissäni. Joensuussa  olen aina ollut  tietoinen siitä, että  joensuulainen liike-elämä  johtaja Laakkosen  johdolla on ollut sitä mieltä, että humanistien  kouluttaminen on turhaa ja että yhteiskunnassa tarvitaan vain lääkäreitä, insinöörejä ja  bisneksen tekijöitä. Humanistien koulutus  voimavarojen haaskaamista.

Olen siis  ollut vaarassa  viime  aikoina monta kertaa. Mutta olen myös  sosiologian opiskelija Itä-Suomen  yliopistosta ja usein minullakin on ollut elämässäni  lepakoita kellotapulissa ja  matot mytyssä yläkerran kamarissa oikein kunnolla. Olen  vaarallisislla vesillä  seilannut. Olen tulella leikkinyt. Elän vaarallista  elämää. Nuorempana en koskaan ymmärtänyt, miten  rajua ja säpäkkää voi olla seniorin elämä.

On ehkä taas ilmoittauduttava  yleiseen tenttiin ja ryhdyttävä hankkimaan  potkua elämään . Tai sitten vaihdettava  sivuainetta johonkin  turvallisempaan. Vaikka ydinfysikkaan.

 

 

 

 

 

