Olen ahdistunut….

by Michael Tillman

Tänään minulla oli kentällä pelikaverina  ja merkkaajana  mies ja hänen poikansa. Pelasin  kohtuullisen hyvin. Selvisin  pitkästä kolmosesta. Rämistelin  pitkin  nelosta niin, että vesieste ei edes tajunnut minun  ylitystäni.
Viimeiselle väylälle  tultuamme huomasin, että  olen sivuamassa lyöntiennätystäni
Viimeisen väylän viheriöllä kaveri ryhtyi puhumaan ja  väittämään, että en voi tehdä  tuloskorttia 9 reikäisestä kierroksesta, vaan minun on kierrettävä 18 reikää. Helvetti !
Säännöissä sanotaan selvästi, että tasoitusluokissa  4 -6 pelaaja voi jättää  tuloksen  myös vain 9 reikäisen kierroksen  jälkeen. Tuo neljäs  tasoitusluokka alkaa  18,5 :stä ylöspäin. Minun tasoitukseni on vasta 29,2.
No, minä puttasin kuin känninen apina ja  hermostuksissani tein tripla.bogeyn ja  tulos meni bufferiin niin että tussahti.
Sitä paitsi huomenna on mentävä sorvin ääreen. Sekin hermostuttaa. Irtisanottuna työmaalle meno ei tunnu kovin  riemukkaalta. Irtisanomisajasta on jo kuukausi  kulunut. Jäljellä on viisi kuukautta, miinus kaikki pitämättömät lomat.  
Ja  huomenna on illalla haettava  huonekaluliikkeestä lauantain hankintoja. On hyvä, että koti on siisti ja tyylikäs. Työttömän on  mukavampi olla  sitten putkessa  ja nauttia olostaan. Tekisi mieli oikeastaan aloittaa putki jo tänään.

Ps.

Ainoat ilonaiheet olivat oikeastaan  kesäkurpitsa paistokseni onnistuminen ja  Tero Pitkämäki. Paistos tuli syötyä kiitoksin. Pitkämäen  tapaus taas etenee  odotetulla tavalla ja käsikirjoituksen mukaan. Huima tulos tänään ja tuleviin  kisoihin  on matkalippu  varmistettu.

Itse kisoissa  sitten  tuloksissa eteen kiilaa joukko muita heittäjiä. Riemastuttavan lapsekas oli myös  urheiluruudun  Kalevan Kisavälähdyksen selostaja. Voimia vain hänellekin tulevina pettymyksen hetkinä

Ps 2

Kuten huomaatte, olen valmistautumassa  jo työtehtäviini. Näyttää  nimittäin siltä, että opetan insisööriopiskelijoille elokuussa liikuntaa. Tilanne muistuttaa etäisesti sellaista  outoa  juttua, jos kylän  yhteisesti tuntema kettutyttö palkattaisiin turkisliikkeeseen  myyjättäreksi.

