Vierailu 200 000

by Michael Tillman

Äsken joku kävi lukemassa taas  näitä  raapustuksia. Vierailu oli  200 000:s.  Siinä luvussa eivät ole kaikki alkukuukausien vierailut mukana, mutta pääosin se näyttää suuruusluokan. Noin monta kertaa  sivustolla on käyty kurkkaamassa.
Se on hirmuisen iso  luku.
Kun ihminen ostaa omakotitalon, se on hirmuisen pieni luku. Kun ihminen  päättää tulla rikkaaksi ja ryhtyy laittamaan säästöpossuun euron päivässä, 200 000 on taas  älyttömän suuri  asia. 
Blogia on  pidetty  nyt  kuusi vuotta . Kävijöiden  määrästä saa  pienen hahmotelman  vertaamalla sitä siihen  palkkasummaan, jonka työnantja on kyseisen kuuden vuoden aikana   kirjoittajalle maksanut. Siitä saa hieman perspektiiviä.
No, kumpaa on ollut sitten mukavampi tehdä, palkkatyötä, taikka  tätä vierailujen  pyydystämistä ja  oudoista asioista  kirjoittamista ?
Vaikea sanoa. Työnantaja  on irtisanomisellaan  tosin minua nyt kannustanut  siihen suuntaan, että  henkistä hyvinvointia ja kiksejä voisi nyt sitten tulevaisuudessa  pääsääntöisesti  haalia täällä  blogistaniassa, eikä työnmaalla. Otan  naamioidusta ehdotuksesta  vaarin ja mietin asiaa. Saattaa nimittäin olla, että kun työyhteisön  ihmisuhteet loppuvat , sosiaalinen elämäni siirtyy yhä rankemmin tänne  sähköiseen maailmaan ja etenkin tähän blogiin. Voi olla, että   lukijoiden tarjoamat  sisäiset palkkiot tulevat hyvinkin pian ylittämään ne, joita työnataja minulle tarjoaa.
Olen siis ajanut  kaukaaviisaasti itseni kuudessa vuodessa umpikujaan. Näyttää siltä, että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia  lopettaa tätä kirjoittelua, vaan minä joudun sitä  selviytymiseni vuoksi jatkamaan  entistä tiiviimmin. Näyttää siltä, että TE,  lukijat, tulette olemaan  minun eläkeputkeni katossa  himmeänä  hohtava vihreä opastevalo, joka johdattaa minua kohti säädyllistä  ja rikasta vanhuutta.
Sitä odotellessa  on  hyvä olla  nöyrä ja herkkäkuuloinen. 
