Värinää ja rajuja säväreitä

by Michael Tillman

Olin työhaastattelussa ja ehdottomasti haluan sen paikan. Miksi vasta nyt 59  vuoden iässä olen ymmärtänyt  irtisanottuna lähteä hakemaan työpaikkoja ?Miksi vasta nyt tajuan, että maailma on auki ja kaikkialla on ihania työyhteisöjä vailla

harmaata  charmia ?

Miksi ?
Siksi, että olen  ollut pöljä. Työhaastattelut ovat mukavia ja   kivoja tilaisuuksia joiden avulla ihminen kasvaa ja kehittyy ja saa itselleen paljon lisäarvoa. Sitä paitsi tapasin ihastuttavia naisia monta kappaletta. Minä haluan ehdottomasti tuohon työpaikkaan. Suuri vaara on  että pääsenkin. Pidäkkeistä vapaana ja sressittömänä minä nimittäin  pääsin puoleksi tunniksi ääneen ja sain  kertoa itsestäni kerrankin  kaiken sen, mitä aina olen halunnut kertoa. Sisälläni asuva narsisti kieri jatkuvissa  orgasmeissa koko  työhaastattelun ajan.
Taidan  ryhtyä hakemaan työpaikkoja oikein urakalla. Niin voimaannuttava ja upea kokemus se oli. Tietenkin on olemassa myös se  vaihtoehto, että nykyinen työnantajani ja sen henkilöstö ovat sellaisella tasolla, että Platonin luolavertauksen  tavoin se, joka pääsee  joskus kurkkaamaan luolasta todellisuutta, saa turhaan  luolan asukeille  todistaa ulkopuolisen maailman  ihanuutta.
Minua pyydettiin luonnehtimaan itseäni muutamalla sanalla. 
Sanoin, että olen satakuntalainen. Se aiheutti hymyilyä. Taisin räjäyttää pankin.
Huomenna  nostan kytkintä. On luvattu ukkosta. Aivan sama !! On luvattu kastumista. Aivan sama !
Lähden  Y:n  ja Yamahan kanssa  liikenteeseen. Mukaan  liittyy myös tämä baijerilainen kaunotar. Hän tulee minun alleni.
Ajamme läpi ukkosen ja myrskyn. Mennään itään taas ja ehkä koilliseen. Nukutaan  siellä missä sänky ja sauna löytyvät. Puhutaan vieraille ihmisille omista asioista. Eikä kysellä niiden asioista. Ei  otetan valokuvia. Säilötään asiat  mieleen. 
Ajetaan siis ympäri  itäistä  Suomea. Ollaan  lavatansseissa perjantaina. Hakeakin saa. Mikko Mäkelä ja Myrskylyhty soittavat. Blogi siis vähän ehkä huilaa. Saatan LUMIA-vekottimella  päivittää, taikka sitten en. Voikaa siis hyvin. Irtisanottu  ottaa nyt irtioton. Palaan  viimeistään tiistaina.

Kuvassa vanhempi  puumanainen  hyvästelee minut ennen reissua.

