Anteeksipyyntö …..

by Michael Tillman

Olen ollut tiellä tietymättömällä. Pahoittelen sitä. Olen harrastanut  poissaollessani  yksityisopiskelua, naisten naurattamista  ja henkilöstöhallinnon harjoitustöitä. Viimeksi mainituissa töissä  on kyllä tullut itkukin välillä. Olen  päivien aikana muistellut monesti myös Paavo Väyrystä. Erityisen läheisiksi  viime päivinä ovat muodostuneet hänen kuolemattomat sanansa: Voiko vitutukseen kuolla ?
Pyydän anteeksi myös sitä, että olen tehnyt pimeää työtä ja saanut siitä  pimeää palkkiota. Sellaista näyttää nykyäänkin tapahtuvan, jopa nk. paremmissa piireissä.  Minulle tämä rikollisuus tuli tutuksi siten, että olin  taannoin  joitakin vuosia sitten  joulupukkina, eräässä perheessä, ja perheen  kotelomekkoinen  viehättävä    emäntä maksoi kontrahdin  työmaana toimineen  residenssin tuulikaapissa, epäilyttävissä olosuhteissa, puolella kilolla  pirtua. Hyväksyin  diilin epäröimättä. 
Nyt kun kyseinen palkkio on kokonaan kulutettu loppuun viimeistä pisaraa myöten, minua tapaus kovasti kaduttaa. Olisi pitänyt ehdottomasti pyytää  koko kilo kyseistä ainetta. Tällä viikolla sille aineelle olisi ollut hyvää käyttöä.
Lähden lenkkeilemään raittiiseen  ulkoilmaan
