EVVVK

by Michael Tillman

Olen tullut vanhaksi ja seniiliksi. On kiva katsella nuoria naisia, kulkea villasukissa kesähelteellä ja käyttää sandaaleissa  valkoisia tennissukkia.  Seniiliksi  tulemisen huomaa siitäkin, että viime viikon  aikana huomasin sen asian, että minä olen kokonaan pudonnut kärryiltä, mitä tulee Euron ongelmiin ja  niiden torjumiseksi tehtyihin päätöksiin.
Minä kelpaan vielä nippa nappa  ammattikorkeakoulun  lehtoriksi, pitkin hampain, mutta  minun kykyni seurata  seuraavan kaltaista  viestintää on olematon.

YLE: Rehnin EVM-kanta saa tukea suomalaismepeiltä

 

Katainen : Komission EVM-kanta oli tiedossa

En pysy enää kärryillä, eikä minulla ole  pienintäkään  kykyä ymmärtää, mitä Euroopassa on juuri nyt  tapahtumassa. Luulen, että 1939 kesällä monet ihmiset Euroopassa olivat selvillä tulevaisuudesta  paljon paremmin kuin minä nyt. Minusta viis, mutta sankat massat, Lyylit ja Taunot ja Ilmarit  ja Einarit  ovat taatusti pihalla vielä enemmän. Eniten näyttää olevan asiassa ulalla ay- liike. Se ei kuitenkaan minua suuresti ihmetytä, sillä sillä liikkeellä on ollut taipumus olla  pihalla asiassa kuin asiassa.
Nykyinen asiantila aiheuttaa sen, että poliittinen  älymystö ja huonosti koulutettujen puoluesatraappien  käsiin  ollaan antamassa jatkossakin  valtaa ja kykyä tehdä vaikka mitä. Tämä Euro- karmeus on leviämässä hyvää vauhtia jäsenvaltioihin, maakuntiin ja pitäjiin. Yhä useammin tavallinen ihminen  ei pysty seuraamaan ja  ymmärtämään häntä koskevaa päätöksentekoa edes alkeellisesti. Pahaa pelkään, että isoisillämme  oli sittenkin paremmat mahdollisuudet  ymmärtää asioita kansa- ja kiertokoulun  näkökulmista. Tämä perkeleellinen  meno on tehnyt tyhjiksi keskikoulujen ja  lukioiden opit.
Pahinta asiassa on se, että samaan aikaan koulutusjärjestelmiä pyritään   muuttamaan siihen suuntaan, että etiikan, humanismin, taiteen ja filosofian  taidot jäisivät  tulevilta sukupolvilta  saavuttamatta, taikka ne eivät ainakaan  vaikuttaisi tuleviin sukupolviin niin voimakkaasti, että kukaan alkaisi omilla aivoillaan ajattelemaan. Meitä ohjataan kuin porolaumaa vähitellen teknokraattiseen  dystopiaan. Meitä ohjataan  pala palalta sellaiseen  muotoon ja olotilaan, että päättäjät saattavat  toimia jatkossakin pelkillä lyhenteillä ja päälauseilla.
Ahdistustani ruokkii tietenkin pääasiassa se seikka, että tämä on viimeinen lomapäiväni ja golf- tasoitukseni  7 viikon pelaamisen jälkeen on edelleen syntymävuoteni. Ilman euroa tässä kyllä tullaan toimeen, jos sellainen katastrofi iskee. Ulkovajassa  on  parikymmentä  verkkoa kalastusta varten, maanviljelyksestä  on ainakin  cumun taso hallinnassa ja Satakunnassa on perunamaata  yllin kyllin.
Minä kaipaan ainoastaan samaa, mitä Antti Rokka komentokorsulla. Esimiesten ja päättäjien  olisi tavalliselle kansalle syytä nyt pikaisesti kertoa, olemmeko  me kusella, vai kusessa

 

 

