Jytkyt

by Michael Tillman

Kävin katsomassa  itärajaa ja haistelemassa tuulia, jotka Kannakselta  kohti Lappeenrantaa tulevat. Kävin  Punkaharjulla  neljän päivän sisällä toistamiseen. Luulen, että karjalaiset geenini vetävät minua sinne.Löin golf-palloa lehmusten kaupungissa  Saimaan rannalla ja olin muutenkin  hövelillä päällä. Kävin  myös kesäteatterissa.

Niskavuoren Heta  oli tällä kertaa vaalea hiuksiltaan, mutta  edelleen kalsea luonteeltaan. Akusti  oli hätää kärsimässä, mutta tässä versiossa Siipirikko oli  yllättävän vahva.

Kävin myös Retretissä  retriitissä.

Ja söin Savonlinnassa ” Lörtsyn”

Olen nähnyt  nyt Tyko Sallisen  maalauksen  ” Jytkyt” ilmielävänä. Tämän päivän jälkeen tanssiminen ei koskaan enää ole  minulle mitäänsanomaton  tapahtuma, vaan  älyllinen ja hikinen prosessi, jonka  päämääränä on  saada aikaan taiteellinen nautinto.

Lomanautintojen kliimaksi on  edessä huomenna. Harrastushuoneeni seinään on saatava tarttumaan tapetti niin, että  vuotien väliset saumat eivät ole  cm – luokkaa eikä juotu olut hehtolitra – luokkaa.

Kuvan copyright ei ole minulla, vaan jollakin  toisella

