Half & Half

by Michael Tillman

Tiesittekös muuten, että….
Koff- keskikalja  muuttuu olueksi, ei suinkaan Kaanaan häiden  tapaisella ihmeteolla, vaan  aivan yksinkertaisesti jokaisen taitotasolle sopivalla silmänkäännöllä. Kun siihen  keravalaiseen kuraan kaataa sekaan saman yhtiön laadukasta Portter- tuotetta, käy niin, että lähtöaineiden summa on enemmän kuin osien summa.
Usein näin käy  myös avioliitossa, keihäänheitossa ja puutarhanhoidossa.
Kunnallispolitiikkaan tämä ei päde. Eikä edellisessä kirjoituksessa esiintyneeseen kiinalaiseen grilliin.
On nimittäin osoittautunut todeksi se, että kyseisen aparaatin jalkoihin  kiinnitetyt pyörät ovat liitetyt konstruktioon sen vuoksi, että ko. keksintö olisi juhannuksen jälkeen helpompi kärrätä metallinkeräyspaikalle. Paskan möivät !
Muuten juhannus on sujunut ilman suuria tappioita. Kukkapenkkiin  lyömäni golfpallokin  viimein löytyi. vaimoni uhkasi työntää sen, sanonko, arvaatte, kyllä minne. Urheilija ei tervettä päivää näe ja sen alttarille on uhrattava paljon. Huomautin vaimolle, että jo 1930 luvulla  nuoret neitsyet heittelivät valkoisia kukkia A. Hitlerin  jalkojen  eteen tallattaviksi. Olisiko se nyt niin suuri  uhraus, jos tulevan golf – masterin  harrastuksen hyväksi uhrattaisiin  vähän puskia ja rentukoita.
Naapuriin on syntynyt toinen tyttö. Jälleen kerran minä myönnän tyhmyyteni. Edellisen  vauvan syntymisestä on noin vuosi. Olen nuoren rouvan kanssa vaihtanut  aina silloin tällöin muutaman sanan, mutta en minä olen huomannut hänen edes ” kipeä” olleen. Olen ihastellut sitä, miten hyvin hän on raskaudesta toipunut. Ja nyt työnnetään jo toista rattaissa…
Raskaudesta puheen ollen, tirpunen on tehnyt pesänsä köynnöskasvin telineeseen, juuri ilmapistoolitaulun viereen. Siksi ihastelimme tänä juhannuksena viittä munaa, emmekä ampuneet ilmapistoolilla yhtään hänen pesänsä vieressä olevaan maaliin. Samassa  yhteydessä on myös varasto, jossa ovat  kaikki puutarhavälineet ja  vekottimet. Olen vedonnut menestyksellisesti linnunpesään ja luontokappaleen oikeuteen jälkikasvuun. olen sillä tavoin pystynyt tänä juhannuksena keskittymään yllä olevan kuvan  mukaisiin sekoituksiin.
