Jätin lipun yöksi salkoon

by Michael Tillman

Kun kirkkovuodessa  on nyt  kummallinen  tauko kielletyn harrastamisessa, olen ajatellut  seuraavat 7 viikkoa  pyhittää sille asialle, että  tässä kypsässä iässä astun yhteiskunnan  ulkopuolelle ja ryhdyn anarkistiksi.
Useiden seikkojen vuoksi näyttää siltä, että ensi viikolla  joudun lainsuojattomaksi ja hylkiöksi   Kevät on semmoista aikaa. Vasta  loppukesä suo ihmispoloiselle lohdun ja rauhan. Yksityiskohtia en meinaa teille paljastaa, mutta  kuvittelen selviäväni sakoilla.
Olen vähän ikävissäni ja surullinen, sillä velttoilustani huolimatta näyttää siltä, että hurjan moni opiskelija valmistuu lähiviikkoina ja ryhtyy kokeilemaan siipiään tässä ainutkertaisessa ” angry Bird ” maailmassa. Voi saakeli, että minun tulee niitä ikävä taas. Ehkä se johtuu paljolti siitä, että  eilen olin työmatkalla  tervehtimässä naisharjoittelijaa, joka oli nk. syöty kuormasta, eli oli  nyt harjoittelemassa viime vuonna valmistuneen poikaopiskelijani alaisuudessa. He kuulemma harjoittelevat paljon muitakin juttuja juuri ostetussa vanhassa rintamamiestalossa. Meinasi kyynel tipahtaa vanhan pierun silmäkulmasta.
Meinaan ängetä halaamaan kaikki korkokenkä- gimmat ja miehille sanon kädestä onnittelut. Työnantaja voi  tilinauhalle tehdä  mitä lystää, mutta  palkka maksetaan oikeasti vasta sitten kun nuoriso on  menossa  todistus kädessä pankkiin asuntolainaa hakemaan. Silloin minä tunnen tehneeni tämän yhteiskunnan eteen velvollisuuteni.
Oletteko muuten huomanneet, miten Jutta Katainen ja kumppanit ovat  hermona ja kiinnostuneina Kreikan vaaleista. Oletteko muuten huomanneet, että Espanjan nuorisotyöttömyys on nyt sitten 25 % ?
Vaimo kysyi äitienpäivän aattona, minne mennään syksyllä ? Minä sanoin, että haluaako hän värinöitä itselleen vai haluaako hän minulle halpaa olutta ? Sanoin, että olen ollut 4 viikonloppua Pariisissa ilman häntä, joten voi olla, että hän ei enää saa parhaita kiksejä minusta  siinä kaupungissa.
Minä tarjosin huomiselle päivälle äitienpäivälounasta  järvenrannalla olevassa ravintolassa. Hän ehdotti Amsterdamia. Minä kaivoin jääkaapista oluen ja nokitin Barcelonalla. Hän sanoi haluavansa alkuperäisen kulttuurin pariin. Minä ehdotin Siikaista,  taikka Merikarviaa.
Hän ei vielä tiedä, mutta luulen, että vien hänet Edinburghin ja siitä autolla saarille. Semmoinen voi päättää avioliiton, mutta voi siitä jotain hyvääkin syntyä.

