Great week ja pitkäperjantain suuret uutiset

by Michael Tillman

PAM on hyvää vauhtia menettämässä asemansa pitkänperjantain ykkösuutisen  vauhdittajana. Olen ollut kahden vaiheilla miettiessäni maailman raadollisuutta. Sangen korkealle on kivunnut kaksi  kiinnostavaa uutista.

Kiinassa on  nuorimies myynyt toisen munuaisensa saadakseen itselleen Ipad – vekottimen. Sellaista ei ole Tillmannin  residensssissä vielä näkynytkään. Hyvin  minä ymmärrän, että Kiinassa  on helppo menettää kasvonsa, jos ei omista ko. härpäkettä. Ottaa se pattiin tässä itseänikin, kun ei pysty sipomaan taulua sormella. Vastaavasti, voi olla, että meikäläisen munuaisella saisi vain 286 suorittimella varustetun pöytäkoneen  ilman näyttöä ja näppistä.

Toinen merkittävä uutinen oli se, että Vuosaaressa  tuomari oli joutunut tyhjentämään jääkiekko-ottelun katsomon  kesken pelin ja kesken pitkäperjantain. Isät ja äidit olivat ryhtyneet huutelemaan ja kannustamaan  1998 syntynyttä jälkikasvuaan. Verta pakkiin vaan !

Tänään kuuntelin epistolaa  kirkossa. Siinäkin oli muutama kohta, jossa aikuiset huutelivat  vittuilivat olan takaa sellaiselle, joka oli  puolustuskyvytön. Sen vielä ymmärtää. Se kuuluu riittiin ja  sen merkitysrakenne pitä tätä  myyttistä tarinaa kasassa.

Mutta sitä minä en ymmärrä, että  pikkupoikien  pelissä vahnemmat  huutelevat  rivouksia. Olen ollut kuuntelemassa ja olen pöyristynyt. Muutamia huutelijoita tunnen  henkilökohtaisesti. Sellainen saa minun vaivautuneeksi ja  ihmettelemään tätä kaikkea.

