Pidättelemistä tässä….

by Michael Tillman

Pitänee sitoa itsensä mastoon kiinni vahvoilla köysillä, ettei himon riivaamana ryhdy pilkkaamaan kreikkalaisia. Heidän presidenttinsä on väittänyt, että semmoista on ollut viime aikoina ilmassa. Myönnetään, voi olla…
Herkkänahkaiset helleenit ehkä kuitenkin laskevat minun puolustuksekseni sen, että olen juuri lähdössä Joen kaupunkiin tenttimään antiikin kirjallisuutta. Minulla ei ole vielä asiasta mitään käsitystä, joten en voi ainakaan pilkata heidän vanhoja teoksiaan. Toivon, että VR tapansa mukaan tarjoaa minulle venähtäneen junamatkan, jolloin ehkä ehdin syventyä tenttialueeseen tarpeeksi, jotta en tentissä syyllisty pilkkaan.
Blogin laskuri näyttää pyöräyttävän kohta 200 000 lukijavierailua mittariinsa. Kiittää ja pokkaa siitä kovasti, eikä lukijoita tahdo pilkata asiasta. Olen otettu ja ihmettelen.
Sitä vastoin aivan vähän minä ihmettelen ja pilkkaan hallituksen naisministereitä. Toinen on aloittanut kovalla tohinalla kuntakarttojen uudelleen piirtelyn. Tänään uutisista saimme kuulla, että toinen naisministeri on tästä intoutuneena ryhtynyt piirtelemään terveydenhuollon toimijarajoja uudelleen. No tämä terveydenhuoltoa uudelleen piirtävä on edes ylioppilas. Kuntaministeri muistaakseni on sen vaiheen jotenkin ohittanut.
Saapa nähdä, mihin sitä veronsa tulevaisuudessa maksaa ja missä verenpaineensa mittauttaa. Jos vähääkään on tuuria matkassa, ne paikkakunnat saattavat sijaita hyvinkin etäällä toisistaan.
