Runsauden pula

by Michael Tillman

Mieleni on ahdistunut ja selkäni kipeä. Sattuu siis sieluun ja selkään.

Kävin äänestämässä. Valinnanmahdollisuuksia oli kopissa runsaasti.

Vaalitoimitsijat olivat tohkeissaan. Kuorien liimat eivät oikein vieläkään tahtoneet pysyä kiinni. Tarjosivat jotain puikkoa.

Kysyin, saanko nuolla.

Sanoin toimitsijalle, että nyt tuli semmoinen numero piirrettyä, että olisi ikään kuin luontevaa nuolla kuori kiinni. Toimitsija oli asiansa tasalla, eikä sanonut minulle mitään.

Eipä hän minun sympatioistaan ja antipatioistaan mitään tiennyt. Eikä siitä, mitä minä lippuun piirsin.

Savanni nukahtaa iltapäivän aurinkoon. Hauki hei hoi ….. mahtaako tulla tämä kappale kannatusiltamissa ? Pitäisin kyllä vähän makaaberina, jos Ultra Bra laulaisi hauki-laulua ja pistäisi kansanjoukot polttamaan sytkäreitä aaltoina.

Minä sentään olen ollut saunomassa Jenni Haukion isoisän huvilalla. Hmm…. mitäs siitä sanotte.

Ja Mauri Pekkarinen on menossa laulamaan Avantin solistiksi.

Ja Jukka Vihriälä on istunut meidän olohuoneessa.

Jos käy niin, että Vihriälä tuomitaan syyttäjän vaatimuksesta ehdottomaan vankeuteen, se on sitten ensimmäinen ja viimeinen linnakundi, joka on meidän tuvassa istunut.

Eikä meillä ole ehdollisen kavereitakaan ollut koskaan kylässä. Suku on sen verran laillisuusmiehiä.

Toivottavasti tässä ei nyt äänestyksen jälkeen käy niin kuin Kyösti Kalliolle, joka rauhansopimuksen allekirjoitustilaisuuden jälkeen sanoi, että kuivettukoon tämä käsi, joka noin hirmuisen merkinnän on paperiin tehnyt.

