Meemi omituisuuksista

by Michael Tillman

Nollavaimo jakoi tässä taannoin minulle tunnustuksen. Kiitää vielä ja kumartaa ja jalalla raapaisee lattiaa. Nyt minun sitten pitäisi kertoa viisi ominaisuutta ja/tai omituisuutta, jotka omistan. Kuten luonnollista onkin, tämä viivyttely on johtunut siitä, että jokaiselle meistä on vähän hiostuttavaa se, jos joutuu itsestään paljastamaan outoja asioita. Joulun kunniaksi ja Nollavaimon pyynnöstä nyt ehkä jotain sitten minäkin

1. Rajuimmista aloitetaan. Rakastan yli kaiken tennissukkia ja pyrin pitämään niitä aina kun vain mahdollista. Tumman puvun kanssa pidän kuitenkin tummia sukkia. Tennissukissani on tietenkin punamustia raitoja. Joissakin on harmaita kuvioita varsissa. Parhaissa tennissukissani on kaksinkertainen pehmeä pohja. Pito- eli jarrusukkia en sentään käytä. Unisukkina käytän äidin kutomia villasukkia.

2. Sukista siirrymme lapasiin. Osaan kutoa karjalaisella neula-tekniikalla neulekintaat sekä kirvulaisella että kuolemajärvisellä tekniikalla.

3. Minä rakastan junia ja tiilisiä muuntajarakennuksia. Erityisesti rakastan DV 12 vetureita ja niiden perässä kolisevia nk. sinisiä vaunuja. Mutta noin yleisesti ottaen, junat ovat jotain todella upeaa. Niissä matkustaminen on sopivan nopeaa ja samalla sopivan hidasta. Junissa ja junista voi usein jopa humaltua.

4. Minä pyörryn helposti. Olen pyörtynyt rehtorin kansliassa, yhteiskoulun opettajanhuoneessa, sairaaloiden vierastunneilla, hammaslääkäreissä, kunnanlääkäreissä, terveyskeskuksissa Intissä, rokotuksissa ja kerran minä pyörryin optikolla, kun olin hankkimassa uusia silmälaseja. Optikko hälytti ambulanssin paikalle. Voin vakuuttaa, että tästä omituisuudesta minä mielelläni luopuisin ikiajoiksi

Olen ampunut kolme hirveä ja laskenut niistä jokaisesta veret pois, sekä suolistanut niiden sisuskalut ulos niiden mahasta. Olen jokaisesta hörpännyt myös kaatajan veriryypyn. Kertaakaan ei ole pyörryttänyt. Ei ole edes heikkoa tehnyt. Olen ollut veressä napaani myöden, mutta adrenaliini on vain kohissut korvissa. Hemoglobini minusta on saatu viimeksi vuonna 1971

5. Olen hurahtanut Skotlantiin. Haaveilen joskus muuttavani sinne osaksi vuotta. Rakastan heidän juomaansa. Rakastan heidän puhettaan. Rakastan heidän vanhoja tarujaan ja kertomuksiaan. Olen käynyt siellä 6 kertaa. Enkä saa kyllikseni. Inverness, Plockton, Ullapol, saaret lännessä, Mull, Oban… luettelo on omituinen ja pitkä

No, eiköhän tuossa ollut nyt edes vähän omituisuuksia ja ominaisuuksia. En ehdi oikein haastaa ketään tähän nyt mukaan, sillä olisi huolellisesti valikoitava sellaisia ihmisiä tähän ketjuun, jotka eivät pitäisi tämmöistä meemiä rasittavana.

Kirjasimet ja tekstikoko johtuvat siitä, että tämä blogger taas ryppyilee ärsyttävästi minun selaimissani.

