Tämä homma nyt ei oikein mene putkeen

by Michael Tillman

Suomi jäi ulkopuolelle, kun mahtimaat kokoustivat siitä, kuinka tuetaan Libyaa sen jälkeen kun telttaleiri on purettu ja tyhjiö maahan aikaan saatu.

Tuomioja ei ole katkera kuitenkaan. Vaikka näyttääkin siltä.

Kreikan tulevaisuus ratkeaa viikon sisällä. Urpilainen on sitä mieltä, että Suomi jää tässäkin asiassa ulkopuolelle. Tuskin koskaan irtisanotut paperimiehet ovat olleet näin yksinäisiä. Kreikan valtion lainakorot ovat nyt 47 %. Kahden vuoden jälkeen lainaajan vastuu on melekin kasassa.

Elämme nyt sellaisessa todellisuudessa, että muutaman viikon kuluttua Paavo Väyrysen isä-vainajan 100 – vuotiaat raappahousutkin ovat kovaa valuuttaa.

Osaanottoni Paavolle. Minä onnellinen olen saanut edelleen kulkea isäni kanssa. En osaa edes kuvitella, miltä tuntuu menettää oma isä.

Mutta vähän minä nyt yritän kuvitella sitä, miltä tuntuu menettää peli. Taidan kohta liittyä johonkin budhalais-lahkoon ja ryhtyä halajamaan sielunvaelluksen oppeja.

Kepulaiset saivat kunnolla siipeensä, kun vaalirahojensa kanssa tekivät vääryyttä ja paskaa. Nyt Budha sivelee tervaruoskalla sitten muita. Jutta saa SM-kuritusta oikein isän kädestä. Katainen ei ole uskaltautunut julkisuuteen enää kahteen viikkoon. Soinia ei ole näkynyt missään.

No, kapteeni Kaarnan sanoin: ” Minä olen jo vanha mies. Sanokaan minun sanoneen…….”

Ainoa, mikä tässä harmittaa, että pitikin tämmöinen maa jättää jälkikasvulle. Missä oli se väli, missä minun sukupolveni onnistui tekemään jotain suurta ja ylevää.

