>Nöyrää lihaa

by Michael Tillman

>

Olin hierojalla. Korvani oksentavat yhä ja minulla on huono olo.

Hierontaöljynä hieroja käytti taannoin olleiden eduskuntavaalien tuloksia. Hän analysoi niitä provosoivasti ja odotti tietenkin, että minä siitä pienestä naamareiästä huutaisin syvälle luotaavat analyysini hänelle.

Odotin hierontaa ja hiljaisuutta. Sain tarmoropposen käpälöimään selkääni. Paitsi, että tämä tarmoropponen paasasi minulle yksityisyrittäjän helvetistä ja kadehti samalla työsuhteisten irtisanomisaikoja ja ansiosidonnaisia päivärahoja.

Pihalla seisoi hierojan turbodiesel. Auto, josta minä unelmoin, mutta kitapurjeella ja powerpointeilla siihen ei yllä, ei millään. Tämä hyväkäs pääsee siihen pelkillä käsillään.

Taidan siirtyä naishierojalle. Olen joskus kokeillut sellaista ja se tuntui selälle ja sielulle hyvältä. Naisen kosketus selässä, niskassa, kaulassa ja ristiselässä saa miehen unohtamaan täydellisesti työasiat ja politiikan. Ei haittaa yhtään, vaikka hierojatar olisi Suomen Työväenpuolueen aktiivijäsen.

Takavuosina eräs naishieroja muutti naapuripitäjään ja perusti praktiikan. Hänen aloitusmainontansa oli repäisevää ja hinnoittelupolitiikkaansa aggressiivista. Ensimmäisessä ilmoituksessaan hän lupasi kokohieronnan 120 markkaan. Puolihieronnan hän lupasi 70 markkaan. Avajaisviikon erikoistarjouksena oli niska – hartiahieronta yhdistettynä johonkin kolmanteen asiakkaan vapaasti valitsemaan ruumiinjäseneen.

Se olisi tehnyt 45 markkaa. Ruinasin lupaa kihlatultani koko viikon, mutta kokematta se erikoistarjous minulta lopultakin jäi.

